KalóriaBázis
Vezesd a fogyásod!
Magyar
Belépés
Belépve maradok
Cél beállítása
1. Optimális testsúly kiszámítása
Nem:
Születési év:
Magasság:
Számítás
Optimális testsúly:
Optimális tartomány      :
-

Optimális testsúlyod xx kg. Vedd figyelembe, hogy előírt ideális testsúly ma már nem létezik, a szakemberek szerint fontosabb a jó közérzet.
Ezért helyesebb azt mondanunk, hogy bármilyen xx kg és yy kg közé eső testsúly megfelelõ számodra. Viszont ez is csak irányadó információ. Lentebb, célod beállításánál tetszőleges súlyt állíthatsz be. (Megjegyzés: sportolók, testépítők esetében ezek a számok nem mérvadók.)

A következő lépésben kiszámolhatod szervezeted napi kalóriaszükségletét!


2. Szervezeted kalóriaszükséglete
Jelenlegi testsúly:
Életmód      :
Számítás
BMI    :
BMR     :
Alapjárat kcal    :

Szervezeted alapvető működése által napi xx kcalt égetsz el. Ezt az energiát akkor is elégeted ha egész nap csak fekszel (ez a BMR, angolul Basal Metabolic Rate, azaz alapanyagcsere értéked).
Alapjárat kcal égetésed napi xx kcal. Ez azt jelenti, hogy ennyi energiát égetsz el összesen a szokásos napi életviteled által (munka, iskola, stb). Sporttevékenységed ebbe nem számít bele, azt külön tarthatod nyilván a főoldalon, a "Mit sportoltál?" ablakban.

Utolsó lépésben beállíthatod célodat!


3. Cél beállítása
A fogyási dátumod egy múltbeli dátumra van beállítva, ezért nem működnek az oldal funkciói megfelelően. Állíts be új célt az Eszközök/Célbeállítás menüben!

Cél testsúly (kg):
Módszer    :
Mikorra szeretnél lefogyni?
Heti hány kg-ot szeretnél fogyni?
Hány kcal legyen a Napi kereted?
Számítás
Kitűzött dátum:
Tervezett heti fogyás    :
Napi kereted    :
Napi keret fixálás:

Fogyási terved szerint xx napig, heti xx kg-os ütemben, xx kg testsúlyt szeretnél elérni. Ennek megvalósításához napi xx kalória bevitelt javaslunk (ez a Napi kereted, mely a főoldalon fog megjelenni és minden felvitt étkezés illetve testmozgás után változik és mutatja a még aznap elfogyasztható kalóriamennyiséget).


FIGYELEM! Testsúlyodtól függően minimum 1200 (nők), vagy 1500 (férfiak) kalóriás napi kalóriabevitelt ajánlott beállítani. Ennél alacsonyabb kalóriabevitel esetén számolnod kell azzal, hogy szervezeted éhező üzemmódba kapcsol és fogyás helyett tartalékolni kezd, izmot veszítesz, ingerlékeny leszel és a jojó effektus esélyét is megnöveled. Legjobb ha a napi kalóriaegyenlegedet inkább testmozgással csökkented (azaz például ahelyett, hogy napi 800 kalóriát ennél, edd meg a minimálisan szükséges 1200-at és égess el sporttal 400-at). Tudnod kell, hogy tartós fogyást nem lehet gyors diétával elérni, a plusz kilók sem egy hónap alatt jöttek fel. Fontos még tudnod, hogy a fogyás során, ahogy csökken a súlyod, a Napi kereted lassan csökkenni fog (ez azért van, mert egy kisebb súlyú embernek kevesebb kalóriára van szüksége a szervezete fenntartásához). Ha eleve egy nehezen fenntartható, szigorú szintet állítasz be, akkor a későbbiekben nagyon megnehezedhet a dolgod, rossz lesz a közérzeted és ez a diéta feladásához vezethet. Azt tanácsoljuk inkább állíts be egy kicsit magasabb, kényelmesen fenntartható Napi keretet, így a diétát végig kényelmesen folytathatod. (Ez az üzenet a beállított célodtól függetlenül mindig megjelenik!)


Célod beállításának elmentéséhez regisztráció szükséges.

4. Regisztrációs adatok
Felhasználónév:
E-mail cím:
E-mail cím újra:
Jelszó:
Jelszó újra:
Időzóna:
Hírlevelet kérek :
Elfogadom az
adatkezelési
feltételeket:




Asztali verzió    Mobil verzió
Az adatkezelési tájékoztatónkat itt tekintheted meg.
Az oldal használatával egyidejűleg elfogadod Felhasználási Feltételeinket
Az oldalt mindenki csak saját felelősségére használhatja! Minden, ami a kaloriabazis.hu oldalon megjelenik, csak javaslatnak minősül. E javaslatok nem helyettesítik szakértő orvos tanácsát, diagnózisát vagy bármilyen előírt kezelést.
Copyright © www.kaloriabazis.hu
Ez a funkció regisztrációhoz kötött!
Ehhez a funkcióhoz prémium előfizetés szükséges
Ez itt a belso szoveg
Ez itt a belso szoveg2